Son Dakika Haberler

Bu haberi daha sonra okumak için kaydedebilir ve sağ üst köşedeki butona basarak haberi okuyabilirsiniz!

Trafik kazasında kaybettiği teyzesinin çeyizindeki porselen tabakları buz müzesinde sergiliyor

Sembol olarak kullandığı tabakları buz kalıplarının arasına yerleştirerek donduran akademisyen, 50 yıllık hatırayı Erzurum'daki buz müzesinde "Ayten'den kalanlar" adıyla sergileyerek teyzesini yad ediyor Dr. Öğr. Üyesi Caner Yedikardeş: "İnsanların yaşanmışlıklarıyla ilgili kırılma anlarını seramik objelerle anlatmaya çalıştım. Bu objeleri donan suyun içine yerleştirerek bir sunum hazırladım" "Bir trafik kazası sonrasında vefat olduğu için ben tabakları sembol olarak kullandım. O yüzden tabaklar

Anadolu Ajansı haberine göre;
ERZURUM (AA) - YUNUS HOCAOĞLU - Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Caner Yedikardeş, nişanlıyken geçirdiği trafik kazası sonucu 1972'de yaşamını yitiren teyzesinin çeyizinden kalan tabakları metafor olarak dondurup "Tuz Buz" sergisinde ziyaretçilerin ilgisine sundu.

Yedikardeş, trafik kazasında kaybettiği ve hiç görmediği teyzesinin hatırasını yad etmek için ilginç bir yönteme başvurdu.

Teyzesinin çeyizindeki porselen tabakları çıkaran Yedikardeş, yaklaşık 50 yıllık hatıraları, su dolu kalıpların arasına yerleştirerek dondurdu.

Yedikardeş, anılarla dolu buzdan performansına "Ayten'den kalanlar" adını vererek Ata Buz Müzesi'nde açılan "Tuz Buz" sergisinde ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Caner Yedikardeş, AA muhabirine, insanların yaşanmışlıklarıyla ilgili kırılma anlarını seramik objelerle anlatmaya çalıştığını, objeleri donan suyun içine yerleştirerek bir sunum hazırladığını söyledi.

Seramik objeleri donmuş su içinde sergileyerek farklı bir şekle kavuşturduğunu ifade eden Yedikardeş, şöyle konuştu:

"Bu sergide önemli olan eserlerden biri 'Ayten'den kalanlar'. Ayten benim büyük teyzemdi ve 1972'de trafik kazası sonucu vefat etti. Nişanlı olması nedeniyle onun için hazırlanmış çeyizleri kala kaldı. Ben de bu yaşanmışlığı, zamanın döngüselliğini nasıl anlatabilirim, anı nasıl dondurabilirim diye düşünürken tabakları metafor olarak kullandım. Sosyal bilimcilerin, sanat tarihçilerinin bir tanımı var, döngünün kaderi sarmaldır diye. Ben onu bir motto olarak ele alıp sergiyi kuramsal çerçeveye oturtturdum."

- "Kaza anını sembol olarak kullandım"

Yedikardeş, performansında anlatımcı bir tarz kullandığını belirterek, yaşanmış bir öyküyü buzla dondurmak istediğini dile getirdi.

Sıra dışı bir sergi hazırladığını ifade eden Yedikardeş, şunları kaydetti:

"Trajik bir geçmiş var. Bir trafik kazası sonrasında vefat olduğu için ben tabakları sembol olarak kullandım. O yüzden tabaklarda kırılmalar, parçalanmalar, tuz buz olmalar var. Bu süreci anlatmak ve teyzemin hatırasını yaşatmak adına böyle bir yolu seçtim. Onlar kullanılmamış tabaklar, 50 yıllık porselenler. Seramik çok eski bir malzeme ve ham maddesi toprak. Dolayısıyla toprağın insanlar üzerinde manevi bir yönü, yaşamla, ölümle, rahmetle ve bereketle ilişkisi vardır. Ben bu pişmiş toprakla en güzel şekilde o yası yaşatabilirim diye düşündüm."


Kaynak:

Google News Takip Et
Gelişmelerden zamanında haberdar olmak istiyor musunuz? ’te KONHABER'e abone olun.
Google News Takip Et
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber kanalımıza katılın.

Yasal Uyarı:

Yayınlanan haberler, köşe yazıları, fotoğraflar, yazı dizileri ve her türlü eserin tüm hakları Mirajans Medya İletişim Reklam Haber ve Prodüksiyon A.Ş.’ye aittir. Kaynak gösterilerek bile olsa eserin bütünü veya bir kısmı özel izin alınmadan kullanılamaz.

Bu İçeriğe Emoji İle Tepki Ver!

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • Begendim
  • Kalp
  • Begenmedim
  • Gülen Surat
  • Kalpli Göz
  • Kızgın
  • Şokta
  • Üzgün

Yorumlar (0)

Önemli Not: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan konhaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
X
Yorum Yazma Sözleşmesi
“Sayfamızın takipçileri suç teşkil edecek, yasal olarak takip gerektirecek,hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, ahlaka aykırı, müstehcen, toplumca genel olarak kabul görmüş kurallara aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde hiçbir yorumu bu web sitesinin hiçbir sayfasında paylaşamazlar. Bu tür içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk yorumu gönderen takipçiye aittir. KONHABER yapılan yorumlar arasından uygun görmediklerini herhangi bir gerekçe belirtmeksizin yayınlamama veya yayından kaldırma hakkına sahiptir. Konhaber başta yukarıda sayılan hususlar olmaz üzere kanun hükümlerine aykırılık gerekçesi ile her türlü adli makam tarafından başlatılan soruşturma kapsamında kendisinden Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 332.maddesi doğrultusunda istenilen yorum yapan takipçilerine ait ip bilgilerini ve yapmış olduğu yorumları paylaşabileceğini beyan eder ”